2012. szeptember 11., kedd

Az életünket megfertőző Internet hatalma….


      Amióta Magyarországon elérhető az Internet, más szóval a virtuálisvalóság szépen színezett képe, azóta használom sajnos akarva-akaratlan! 5 évvel ezelőtt, letettem a voksomat az egyik mobilszolgáltató, hordozható (mobil) Internete mellett. Nagyon sok ismerősöm lehurrogott, hogy nem a „jól bevált” kábeles, modemes netet használom, hanem a bárhová, bármikor bedugható, szerintük lassú, és drága mobilinternetet.

      Egy idő után nem próbáltam meggyőzni Őket a mobilinternet hasznosságáról, mert teljesen felesleges harc lett volna. Így inkább csöndbe maradtam, és bólogattam az igazukra! Pár hónap elteltével Ők is letették a hordozható Internet mellé a voksukat, csak másik szolgáltatónál, mert az színesebb volt, azonnali extrakedvezményt adott, de drágább volt, instabilabb, lassabb, mint amit én használtam.
      4évig éltünk szimbiózisba én és a netem. Soha semmi problémánk nem volt egymással, ő szépen gyorsan pörgött, én pedig rendesen minden hónapban a meghatározott összeget fizettem érte. De sajnos tavaly nyár elején meg kellett válnunk egymástól, mert messzire utaztam hosszú időre, és nem akartam fenntartani, mert ha nem használom, akkor miért fizessek érte!???
      Sajnos még abban az évben ősszel haza jöttünk, és én ugyan ahhoz a szolgáltatóhoz mentem vissza Internetért, mint akinél előtte is voltam, azzal a különbséggel, hogy nem havidíjas Internet választottam, hanem a feltöltő kártyás mellett döntöttem, mert ott én szabom meg, hogy mikor mennyiért meddig netezek. Ja és nem utolsó sorban, ha van pénzem, akkor netezek, ha nincs akkor nem! J
      Egészen mostanáig ugyan abban az összhangba éltünk, mint az előfizetésessel. Minden hónap elején, amikor lejárt a szolgáltatás 30. napja, újra töltöttem, de soha nem sikerült a keretben foglalt adatmennyiséget (3G) kihasználnom. Jó magyar lévén először zavart a dolog – mert ami jár, az jár alapon – fizettem érte, miért veszik el a hónap lejártával, de a 2. hónaptól nem foglalkoztam vele. Pedig kipróbáltam mindent – filmeket, zenéket, programokat töltöttem le számolatlan – hogy lefogyasszam a keretet, de a 2G-ig is alig jutottam el…
      De ebben a hónapban fordult a kocka! Szeptember 5.-én szerda este a szokásos hónap elejei SMS érkezett, hogy a szolgáltatásom lejárt, mert letelt a 30 nap! Most először nem az egyik üzletbe rohantam be, hogy valaki töltse fel nekem, hanem online töltöttem fel a gép előtt ülve. És láss csodát, sikerült! Éljeneztem, hogy ha ilyen ügyes vagyok, akkor többé nem kell ezzel fárasztanom az eladókat… De az örömöm tiszavirág életű volt, mert a 30 napra aktivált Internet az 5 nap estéjén deaktiválódott, azzal a felkiáltással, hogy elhasználtam a 3G-nyi keretben foglalt adatforgalmat… Először azt hittem, hogy egy rossz tréfa… felhívtam az ügyfélszolgálatot, de ott közölték, hogy az én hibám! Miért használtam olyan sokszor, és sokat?! Hiába mondtam, hogy nem használtam többet, mint az elmúlt 5 évben, vagy ha onnan nézzük, hogy feltöltő kártyás vagyok, akkor az elmúlt 11hónapban! De kötötték az ebet a karóhoz, hogy márpedig az én hibám, mert bizony ez lefogyott, és azért, mert én lefogyasztottam… Mondanom se kell, hogy jól összevesztem az ügyfélszolgálattal és rájuk csaptam a kagylót! Gondoltam, hogy majd másnap reggel szépen becsattogok a boltba és elmondva a hasfájásom majd segítenek, mert azért a személyes beszélgetésekbe még mindig jobban hiszek, mint a telefonba! Így is tettem! Ma reggel szépen becsattogtam a közelünkbe lévő szaküzletbe, ahol közölték, hogy ők ebbe nekem nem tudnak segíteni, mert nincs jogosultságuk hozzá, de menjek be az Europarkba, és az ott lévő kirendeltségen tudnak majd segíteni nekem! Szépen elutaztam a bevásárlóközpontba, kivártam a sorom, és reménykedtem, hogy ott majd segítenek, mert az lehetetlen, hogy 5nap alatt elfogyjon a 3G-nyi adatlehetőségem, úgy, hogy még ebbe a hónapba semmit nem töltöttem le, csak weblapokat olvastam, illetve írtam.
          A nagycégek rákfenéje a személytelenségük… Szépen mosolyogva közölte velem a kishölgy, hogy bizony az én hibám, mert naponta 500MB-nyival elhasználtam a keretet. Mivel belefáradtam a veszekedésbe így hagytam az egészet múlandóba! Felálltam és eljöttem! Se havi kimutatás nincs a kezembe, se semmi!
Mivel Ők a szolgáltatók, így nekik van igazuk….

Sajnálom, hogy így történt, mert azon kevés ügyfelek közé tartoztam, akik teljesen megvolt velük elégedve, de ezt most eljátszották, és ahol – akinek tudom, híresztelni fogom, hogy bármelyik szolgáltatót választhatják, akár a gazdaságost is, csak ezt a pirosat neeeeee!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése