2012. július 26., csütörtök

Mobiltelefon és azok szolgáltatói



Amikor valami negatív hatás ér a mobiltelefon szolgáltatókkal kapcsolatban akkor elgondolkodom, hogy hogyan is tudtunk annak idején meglenni eme mindent tudó hiper-szuper kütyük nélkül... a sarkon lévő telefonfülkékbe jártunk telefonálni, sárga kétforintos érmével, és csak akkor jött létre a kapcsolat, ha valaki ott volt a csöngő készülék mellett és felvette. Mert, ha például kint volt a kertben és kapált, vagy utazott a metrón és akkor csöngött a készülék az otthonában, vagy a munkahelyén... mivel nem volt ott... nem tudta felvenni. Manapság, meg már a föld alatt sok-sok méterrel a metrón is képesek vagyunk kapcsolatot létesíteni telefonon keresztül más emberekkel!
Vettem a bátorságot magamnak és gondoltam egy nagyot! Annyi hűséges év után úgy gondoltam, hogy szolgáltatót váltok, és búcsút intek a lassan egy évtizedes kapcsolatunknak, mert sajnos már nem fejlődött tovább! Szépen becsattogtam a választott új szolgáltatómhoz, hogy szeretnék az ügyfelük lenni, de ha lehet, akkor a régi telefonszámomat is hoznám magammal, mert hát az már úgy hozzám nőt... Ott azt az információt kaptam, hogy a jelenlegi szolgáltatómtól kell kérnem egy számhordozhatósági nyilatkozatot.
Így szépen besétáltam a jelenlegi szolgáltató, közelünkben lévő üzletébe, és mikor sorra kerültem, mondtam a pult másik végén álló hölgynek jövetelem célját. Erre közölte, hogy kéri hozzá a személyes irataimat (személyi igazolvány, lakcímkártya) oda adtam, és vártam... Miután bepötyögött minden információt, közölte, hogy nem egyezik a jelenlegi személyi igazolványom száma a gépben szereplő számmal. Ezen nagyon elcsodálkoztam, hisz 2006 óta ez a személyim, és ezt még akkor be is jelentettem a szolgáltató felé, mert ugye közlési kötelezettségem volt/van. De a csavar a dologban az, hogy a lakcímkártyám száma pedig egyezett (pedig azt is lecserélték a névváltozás miatt) A lényeg, hogy kértem egy javítást, amit nem tudnak azonnal elintézni, hanem napokra van szükségük ahhoz, hogy rögzítsék a gépben a helyes iratszámot.
Másnap (azaz ma!) felhívott a lány, hogy javították a központba, így most már nincs akadálya a számhordozási papír kiadásának. Mivel a metrón ültem és haza felé tartottam, így gondoltam besietek, elhozom a papírt, és holnap mehetek az új szolgáltatóhoz a hordozás elindítása végett. Szóval leszálltam a metróról, bementem a szolgáltatóhoz, és véletlen újra ahhoz a hölgyhöz kerültem, így nem kellett megint elmagyaráznom jövetelem célját. Be is pötyögte az információkat a gépbe, mire a a számítógép közölte, hogy negatív egyenlegben van a kártyám, és így elutasítja a hordozhatóságot. Már csak az a kérdésem, hogy egy nem előfizetéses SIM kártya (feltöltős) hogyan tud negatív egyenlegbe menni, mikor csak addig tudok vele telefonálni, amíg összeg van rajta???? és tudom, hogy direkt hagytam rajta pár forintot!
Egy kicsit (nagyon) mérges lettem és mivel nem volt kinek mondanom, így szegény ügyfélszolgálatosra zúdítottam a mérgem. Közöltem vele, hogy most végeztem, ezzel az égbolt színű szolgáltatóval, és majd kénytelenek lesznek az új telefonszámomat megtanulni az ismerőseim/barátaim/ügyfeleim, mert veszek egy teljesen szűz számot a másik szolgáltatónál...
Hát ezért vágyom vissza a mobiltelefonok nélküli világba... annyi bosszúságtól meg lennénk kímélve, ha ezt a kütyüt soha nem találták volna fel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése